Menu Close

Informacija lengvai suprantama kalba

Vaclovo Into akmenų muziejus.

 

Vaclovo Into biografija:

Muziejaus įkūrėjas Vaclovas Intas.

Vaclovas Intas gimė 1925 m. lapkričio 14 d. Skuodo rajone, Kivylių kaime.

1949 m. Vaclovas Intas įstojo mokytis į Kauno Valstybinį Vytauto Didžiojo universitetą, vėliau perorganizuotą į medicinos institutą.

 1957 m. buvo paskirtas dirbti Mosėdyje  gydytoju.

1965 m. puošiant Mosėdį, skiepijant meilę tvarkai, grožiui, Vaclovas Intas apdovanotas garbės raštu.

1984 m. Bartuvos upės slėnyje pradėtas sodinti parkas, kuriame pasodinta virš 5000 augalų.

1977 m. Vaclovui Intui suteiktas Lietuvos gamtos apsaugos draugijos Žymūno vardas.

1979 m. vasario 26 d. atsižvelgiant į parko populiarumą, jo mokslinę, kultūrinę bei estetinę – turistinę vertę buvo įsteigtas Valstybinio Gamtos apsaugos komiteto Respublikinis unikalių akmenų muziejus. Pirmuoju Mosėdžio akmenų muziejaus direktoriumi buvo  paskirtas Mosėdžio ambulatorijos vyr. gydytojas Vaclovas Intas.

1987 m. Indijos Respublikos gamtos apsaugos draugija suteikė Draugijos nario vardą.

1988 m. Vaclovui Intui suteiktas Nusipelniusio gamtos apsaugos darbuotojo vardas.

1994 m. suteikta Valdo Adamkaus vardo premija.

1997 m. suteiktas Skuodo raj. Garbės piliečio vardas ir įteiktas Skuodo garbės piliečio ženklas.

1998 m. apdovanotas Didžiojo Lietuvos Kunigaikščio Gedimino   5-ojo laipsnio Ordinu.

2005 m. atsižvelgiant į muziejaus įkūrėjo nuopelnus aplinkos apsaugos srityje, muziejui suteiktas Vaclovo Into vardas.

Vaclovas Intas mirė 2007 m. lapkričio 19 d., sulaukęs aštuoniasdešimt dviejų.

 

Apie muziejų:

Vaclovo Into muziejus susideda iš dviejų dalių.

Lauko ekspozicija, į kurią įeina 14,5 ha. parko teritorijos. Visa parko teritorija – rekreacinė zona. Slėnyje – akmenų lauko ekspozicija su retų medžių ir augalų kolekcija, bei nedidelėmis poilsio aikštelėmis.

Parko takeliai pritaikyti lankytojams turintiems negalią. Yra nusileidimo į parką ir į muziejų įvažiavimai, pritaikyti žmonėms su negalia.

Vidaus ekspozicija, 3 salės įvairių uolienų, mineralų, pusbrangių akmenų. Prie kai kurių eksponatų yra QR kodai, kurie suteiks platesnės informacijos apie eksponatus.

Vidaus ekspozicijoje vitrinos yra iš stiklo ir eksponatai yra matomi iš įvairių pusių. Tarp vitrinų yra platūs tarpai. Yra kėdės, norintiems prisėsti.

Parko teritorijoje yra tuoletas pritaikytas lankytojams su negalia.

 

Muziejaus darbo laikas:

Pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8 iki 17 val.* penktadieniais nuo 8 iki 16.45 val.* * (Pietų pertrauka 12:00 – 12:45 val.)

Vasaros sezonu – kiekvieną  dieną nuo 10 iki 20 val.

    

Negalią turintiems ir juos lydintiems lankytojams, lankymas nemokamas.

Pagal išankstinį susitarimą, grupėms ar pavieniams lankytojams, turintiems savo vertėjus, yra vedamos edukacijos.

Edukacijų kaina: suaugusiems – 8 eurai;  moksleiviams, studentams – 5 eurai.

   

Kontaktai:

Adresas – Salantų g. 2, Mosėdis, LT-98273, Skuodo r. sav.

Kasa  tel. +370 440 51 124

Administratorė – tel. +3706 695 1667, +370 440 76291, el. p. administratore@akmenumuziejus.lt

Direktorė – Gintarė Sakalauskienė, tel. +370 440 76311

 

 

 

Skip to content