|
Vaclovo Into akmenų muziejus
Tai vienintelis toks muziejus Lietuvoje.
Akmenų muziejus yra Skuodo rajono Mosėdžio miestelyje.
Akmenys išdėstyti Bartuvos upės abiejuose krantuose.
Muziejaus parkas užima 14 su puse hektarų dydžio teritoriją. Pavyzdžiui, tokį plotą užima Vilniaus „Akropolis“.
Šiuo metu muziejuje yra apie 150 tūkstančių akmenų ir akmenėlių.
Didžiausias muziejaus akmuo sveria 55 tonas. Tiek sveria 10 dramblių būrys.
Mažiausias akmenėlis sveria kelis gramus.
Vaclovo Into akmenų muziejus susideda iš:
• vidaus ekspozicijos ir
• lauko ekspozicijos.
Vidaus ekspozicija, kai akmenys rodomi specialiai įrengtose patalpose.
Vaclovo Into akmenų muziejaus vidaus ekspozicija yra įsikūrusi sename vandens malūne.
Malūnas buvo pastatytas prieš 230 metų.
Malūno trijų salių stiklinėse vitrinose išdėstyti įvairiausi akmenys.
Jie surinkti ir suvežti iš viso pasaulio.
Tarp vitrinų yra platūs praėjimai.
Kai kuriose vitrinose yra QR kodai.
Jais pasinaudojus, galima gauti daugiau informacijos apie vitrinoje išdėstytus akmenis.
Lauko ekspozicija, kai akmenys rodomi po atviru dangumi.
Lauko ekspozicijoje yra įvairiausių didelių akmenų. Daug retų medžių ir augalų.
Lauko ekspozicija užima 14 su puse hektarų dydžio teritoriją.
Tai yra ant Bartuvos upės krantų esančio parko dalis.
Šį parką 1984 metais pradėjo sodinti Vaclovas Intas.
Vaclovo Into akmenų muziejuje:
- Vedamos ekskursijos.
- Organizuojami kultūriniai renginiai.
- Rengiamos ugdomosios programos ir užsiėmimai.
|